Geld lenen kost geld

Klachten over lenen nu ook via online klachtenloket

11 augustus 2015

Mijn Kifid is het nieuwe online klachtenloket van het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening. Met klachten over geld lenen, leningen en andere financiële producten kon je natuurlijk al terecht bij het Kifid. Vanaf nu kun je je klacht dus ook online indienen.

De nieuwe online service sluit het Kifid aan bij de Europese richtlijn voor alternatieve geschillen beslechting (ADR).

Indienen klachten over lenen

Behalve het klachten indienen wordt ook de afhandeling online geregeld. In een beschermde omgeving vul je een online klachtenformulier in over bijvoorbeeld problemen met je lening. Hier kun je ook meteen de benodigde stukken uploaden. Dankzij Mijn Kifid is een klacht over lenen en dergelijke indienen vanaf nu sneller en efficiënter, zowel voor de consument als voor het klachteninstituut.

Online klacht indienen

Behalve het online indienen van klachten is de website Kifid.nl nog verder verbeterd. Vanaf nu kun je bijvoorbeeld met een sneltest checken of je klacht over lenen behandelbaar is bij het Kifid. Het klachteninstituut stelt namelijk onder andere als voorwaarde dat een consument eerst moet proberen zelf het geschil met de financiële dienstverlener op te lossen.

Verantwoord geld lenen

Geschillen proberen we bij Krediet.nl natuurlijk te allen tijde te voorkomen. Maar mocht je toch een klacht over je lening hebben, dan kun je terugvallen op het Kifid. Krediet.nl is aangesloten bij dit onafhankelijk en onpartijdige klachteninstituut. Ook dat hoort bij verantwoord geld lenen.

logo-BKR

Gratis inzage BKR – registratie in 2019

15 mei 2019
abundance-bank-bank-notes-259249

Nederlandse consument heeft 30 miljard aan leningen openstaan

15 februari 2019
doorlopend krediet

Let op met leningen vergelijken

4 februari 2019

Profiteer nu nog van de laagste rente ooit.
Vanaf 3,9% vaste rente bij Krediet.nl

Vraag direct een offerte aan Offerte aanvragen