Lening afsluiten, hoe werkt het?
Een lening aanvragen doe je bij Krediet.nl in vier eenvoudige stappen.
Stap 1 – Online aanvragen
Vul online het formulier in met een paar vragen over je leendoel, het gewenste leenbedrag, je financiële en je persoonlijke situatie. Soms hebben we nog aanvullende gegevens van je nodig. We nemen dan telefonisch of per e-mail contact met je op. Zodra we je situatie en je wensen kennen, zoeken wij voor jou een voordelige en passende lening.
Heb je vragen of wil je liever eerst persoonlijk contact? Dan kun je ons natuurlijk ook bellen op 0318 - 88 88 88.
Stap 2 – Het adviesgesprek
We vragen bij de kredietverstrekker een offerte aan voor de lening die we voor jou het meest geschikt vinden. Door een uitstekende relatie met onze samenwerkende banken, ontvangen wij die al binnen een uur. We nemen vervolgens contact met je op om te bespreken waarom wij vinden dat deze lening het beste bij jou past.
In dat adviesgesprek leggen we je de voorwaarden van de lening uit. Ook zijn we duidelijk over de kosten: hoeveel je per maand betaalt en wat je in totaal kwijt bent. En we bespreken de risico’s van geld lenen en de mogelijkheden om die risico’s te verzekeren. Als dat allemaal helder is, sturen we je de offerte toe.
Stap 3 – Documenten opsturen
Bij de offerte zit een controlelijst met alle benodigde stukken die wij nog van je willen ontvangen. Denk bijvoorbeeld aan:
- Kopie van je legitimatiebewijs
- Kopie van je loonstrook
- Een uitdraai van mutaties internetbankieren
Je kunt alle stukken uploaden via mijn.krediet.nl. Ook de ondertekening kan digitaal plaatsvinden. Vind je het lastig om je aanvraag digitaal te doen? Dan kun je ook alles per post naar ons opsturen.
We controleren al jouw documenten en mailen het complete dossier naar de bank. Als die alles goedkeurt, is er vaak al binnen een dag een definitief akkoord.
Stap 4 – Het geld op je rekening
Zodra de bank een definitief akkoord geeft, wordt het geld naar je overgemaakt. Als alles meezit, staat het bedrag al binnen twee dagen na aanvraag op je rekening. Maar daarmee stopt onze dienstverlening niet. Wij blijven gedurende de hele looptijd jouw aanspreekpunt voor vragen of wijzigingen.
Laat het ons ook weten als er iets verandert in jouw persoonlijke situatie. Het kan zijn dat je dan andere mogelijkheden hebt. Dat je bijvoorbeeld je lening kunt verhogen en kunt profiteren een gunstigere rente.