Geld lenen kost geld

Een lening aanvragen

De stappen van aanvragen tot uitbetaling

Je kunt natuurlijk zelf een lening afsluiten. Maar hoe weet je zeker dat je de laagste rente gevonden hebt? En hoe weet je zeker dat het krediet bij jou past? En of de lening wel past bij het doel waarvoor je wilt lenen? Lenen is maatwerk.

Daarom loont het om advies in te winnen bij een specialist. Bij Krediet.nl helpen we je graag voordelig én verantwoord te lenen.

Hoe werkt het?

Het afsluiten van een lening via Krediet.nl gaat via een aanvraagproces van 4 stappen.

Stap 1 – Online aanvragen

Via Krediet.nl kun je eenvoudig een aanvraag doen. Zodra wij je aanvraag ontvangen, zullen wij deze in behandeling nemen en gaan wij op zoek naar de meest voordelige en passende oplossing.

Je kunt alvast jouw loonstroken uploaden in mijn.krediet.nl, dat versnelt het proces.

Heb je liever persoonlijk contact? Dan kun je ons natuurlijk ook bellen op het nummer 0318 - 88 88 88.

Als uit de aanvraag blijkt dat wij nog aanvullende gegevens nodig hebben, dan nemen we per telefoon of per mail contact met je op. Het is namelijk belangrijk dat de lening zo goed mogelijk aansluit bij je wensen en doelstellingen. Ook is het van belang dat we de aanvraag zo compleet en zo goed mogelijk indienen bij onze samenwerkende banken, zodat je een zo laag mogelijke rente krijgt.

Stap 2 – Het adviesgesprek

Wanneer alles duidelijk is, gaan we voor jou de offerte aanvragen. Door onze uitstekende relatie met onze samenwerkende banken, ontvangen wij binnen een uur de offerte. Het is onze taak om te controleren of de offerte goed is uitgebracht.

Voordat wij de offerte voor de lening naar je mailen of per post versturen, nemen wij contact met je op om de offerte toe te lichten. In dit adviesgesprek bespreken we het doel van de door jou gewenste financiering en welke vorm van lening daar dan het best bij past. Natuurlijk bespreken we ook de risico’s en de mogelijkheden om de risico’s af te dekken.

Stap 3 – Documenten opsturen

Bij de offerte zit ook een controlelijst met alle benodigde stukken die wij graag van je ontvangen. Denk hierbij aan zaken als:

    • Kopie van je legitimatiebewijs

    • Kopie van je loonstrook

    • Een uitdraai van mutaties internetbankieren

Je kunt alle stukken per post naar ons opsturen, maar je kunt ze ook scannen en mailen of een foto maken met je smartphone (met behulp van een camscanner app). Je kunt de foto’s of documenten ook zelf uploaden via mijn.krediet.nl.

Nadat wij de stukken hebben ontvangen, controleren wij of alles compleet is. Zodra dat het geval is, mailen wij het complete dossier naar de bank voor de uitbetaling van het krediet.

Als alles door de bank goedgekeurd wordt, geven zij een definitief akkoord. Het streven van de bank is om binnen 1 werkdag het definitieve akkoord te geven.

Stap 4 – Het geld op je rekening

Zodra de bank het dossier een definitief akkoord heeft gegeven, bellen wij jou over de uitbetaling.

Ook nadat je de uitbetaling hebt ontvangen, blijven wij in contact met jou. Wanneer er namelijk iets verandert in jouw persoonlijke situatie, kan het zijn dat je kan profiteren van gunstigere voorwaarden.

Wij blijven jouw tussenpersoon in contact met de bank. Zodat de lening, ook in de toekomst, blijft passen bij jouw persoonlijke situatie.